Honda Legend – Japonec v německém revíru
"Znáte to…" jste manažerem úspěšné firmy vedené zahraničními akcionáři. Jste úspěšným manažerem. Vaši nadřízení se proto pravidelně jednou za čas rozhodnou Vám sdělit výši jisté částky, kterou můžete disponovat. Horní hranicí té částky je půl druhého milionu. A za tímto obnosem se skrývá Váš příští partner na poli pohodlí, komfortu, bezpečí, rychlosti i vytříbeného image.
Audi A6, BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E? Ne, tohle opravdu není pro Vás. Vás nudí jít spolu s davem a němci tolik milovanou naftu přímo nesnášíte. A Peugeot 807 nebo domácí Superb, přestože v maximálních výbavách, jsou příliš obyčejnými auty. Honda Legend je Vaší volbou! Nejste však zcela svým pánem a proto Vás čeká a nemine jistá věc. Ano, černá barva musí být zachována – to je základ! Pro mnohé nenápadný vůz, pro Vás sportovní štika na poli třídy businessmanů. 3.5 – litrový šestiválec SOHC VTEC je známkou vyšší ligy. Maximální výkon 300 koní a 353 Nm. Hondě tyto parametry bohatě stačí k fádním 250 km/hod a ke stokilometrové hranici se dostává za 7,3 s. Jelikož zde píši o japonském produktu, nikoho z Vašich nadřízených nepřekvapí, že je tento luxusní sedan přímo „nabitý“ nejmodernějšími technologiemi. Parkovací kamery, satelitní navigace s hlasovým ovládáním, Bluetooth rozhraní pro celou posádku nebo audiosystém Bose, špičková kůže, pravé dřevo a optitronové přístroje. Zde je jen zlomek výbavy, kterou „naservírujete“ svým nadřízeným jako důvod, proč děláte drahoty a neberete á-šestku v třílitrovém té-dé-íčko jako všichni vaši kolegové. Přestože převodovka je, bohužel, pouze pětistupňová, jedná se o velmi povedený automat, který umožňuje manuálně řadit na volantu. Bleskurychlé změny převodových stupňů jsou přes vyspělou pohonnou jednotku přenášena na všechna čtyři kola. Velká to devíza Legedu. Tento pohon není jako u většiny konkurentů pouze přizpůsoben danému vozu a převzat z firemní či koncernové produkce. Pohon Super Handling All-Wheel Drive byl vyvinut speciálně pro model Legend a rozděluje točivý moment nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi jednotlivými koly zvláště. Honda se ve své evropské vlajkové lodi také ukazuje jako aktivně i pasivně bezpečný kočár, neboť myslí jak na své pasažéry, tak i na ostatní účastníky silničního provozu a dokonce i chodce. Zde hovoříme zejména o adaptivním tempomatu, systému pro zmírnění následků kolize, aktivní světlomety nebo vystřelovací kapotu. Tyto vysoce nadstandardní prvky výbavy pochopitelně mírně zvyšují pohotovostní hmotnost automobilu, ale hodnota se stále drží pod 2 tunami. S Hondou Legend nebudete výstřední, ale výjimeční určitě.