Letní souznění
Opel Astra Twin Top vs. Ford Focus CC Skóre
1.9 CDTI (110 kW/150 k) vs. 2.0 TDCi (100 kW/ 136 k) 1:0
320 N.m vs. 320 N.m 1:0
10,2 s vs. 9,3 s 1:1
213 km/h vs. 203 km/h 2:1
6,0 litrů vs. 5,9 litrů 2:1
6 stupňů manuál vs. 6 stupňů manuál 2:1
přední kola vs. přední kola 2:1
turbodiesel Common-Rail V4 vs. turbodiesel Common-Rail V4 2:1
McPherson/vlečná ramena vs. McPherson/víceprvkové (obě progresivní) 2:2
810 900 Kč vs. 809 990 Kč 2:2
SUMA SUMÁRUM 2:2
Je velmi obtížné srovnávat dvě takto podobná vozidla. Charakterem jsou si tak blízko, že snad ani nepoznáte, ve kterém zrovna jedete. Samozřejmě bez pohledu na palubní desku. Ta je v obou případech naprosto typická a téměř shodná s běžnými modely svého typu. V Opelu je smutná, šedivá s malými spínači. Ve Focusu je sice černá a přehlednější, používá však výhradně tvrdé plasty. Design Fordu pochází z rukou studia Pininfarina, takže záď konečně hezky navazuje na přední a boční linii automobilu (právě toto se moc nepovedlo dalším zástupcům téhle malé třídy – Méganu kupé-kabrio a Peugeotu 307 CC). Nicméně je třeba říci, že Oplel Astra Twin Top tohle všechno také nezvládl úplně sám. Ne jeho designu se podílel slavný Bertone. Jeho technici a designéři odvedli skvělou práci, vůz není vzadu nijak nafouknutý a vyzařuje velký kus elegance – v tomhle směru Focus poráží. Střecha Focusu je dvoudílná a pokud je nahoře, tak zadek auta pobere vynikajících 500 litrů zavazadel. Astře nelze také nic vyčítat, i ona umí dovést velkou porci kufrů na vaši dovolenou, a to 440 litrů. Astra má svou skládací střechu složenou ze 3 částí a její mechanizmu je poměrně složitý a opravy jsou dlouhé a finančně náročné. Cílem konstruktérů však bylo udržet v kufru místo pro 200 litrů zavazadel i ve stavu kabrio. Což se povedlo. Střechu shodí za 30 sekund a lze to i za jízdy, do rychlosti 30 km/h. Focus svému majiteli nabídne prvotřídní podvozek a jízdní vlastnosti, které se již projevily např. v Mazdě 3 nebo Volvu S40/V50. Jeho interiér je poměrně prostorný a řazení přesné. Opel daroval astře velmi silný turbodiesel. Ten má dost síly táhnout a plynout po dálnicích. Má dostatečnou rezervu výkonu, sporťák to ale není, charakter vozu je totiž odlišný – a tak je jízda po přímořských letoviscích ta, která mu sedne jako ulitá.