Nevšední nafta
Mini Cooper D vs. Volvo C30 1.6D Skóre
1,6D (80 kW/110 k) vs. 1.6D (80 kW/110 k) 0:0
240 N.m (s Overboostem 260 N.m) vs. 240 N.m 1:0
10,9 s vs. 11,9 s 2:0
185 km/h vs. 190 km/h 2:1
5,7 litrů vs. 4,9 litrů 2:2
6 stupňů manuál vs. 5 stupňů manuál 3:2
přední kola vs. přední kola 3:2
turbodiesel Common-Rail V4 vs. turbodiesel Common-Rail V4 3:2
McPherson/víceprvkové vs. McPherson/víceprvkové 3:2
568 000 Kč vs. 599 900 Kč 4:2
SUMA SUMÁRUM 4:2
Jednoznačné vítězství německého angličana? Zdaleka nikoliv. Oba vozy mají styl, oba jsou zaměřeny na stejnou cílovou skupinu zákazníků, oba jsou jiné. Nejedná se o běžnou konfekci, jde o, v daném segmentu, luxusní zboží. Volvo i Mini pohání identický čtyřválcový Common-Rail s 16 ventily. Jejich parametry jsou naprosto stejné, Mini však nabízí navíc funkci Overboost (krátkodobé zvýšení točivého momentu) – příjemný bonus. Navýšení o 20 N.m ale není nijak zázračným pomocníkem. Mini nabízí svému řidiči větší radost z řízení, je lehčí a zábavněji se řídí v zatáčkách. Interiér vozu je velmi originální, ale ledabyle zpracovaný. Najdeme v něm dokonce ostré hrany plastů hrozící pořezáním! Sáhneš-li na páčkovitéý ovladače na středové konzole, budeš se cítit jako pilot letadla. Takový mají tvar a způsob ovládání. Občas se z přístrojové desky ozvou také pazvuky. Kokpit je ve zde ve znamení kruhů. C30 nabídne pravý opak. Severská chladnost a smysl pro čistotu designu je více než výrazný. Uzoučký středový panel v hliníkovém provedení a bezvadně čitelné přístroje. Pocit solidnosti nabídne tolik jako nikdo jiný. Švéd nabídne rovněž prostornější interiér a komfortnější sedadla – pro důchodce ideální. Ano, penzisté jsou pro Volvo C30 druhou nejvýznamnější skupinou zákazníků (první jsou mladé páry). Mini má sportovnější sklony a také tvrdší sedadla s větší oporou pro tělo v zatáčkách. Páka pro jejich odklopení je ale naprosto nelogicky umístěna u loketní opěrky. Převodovky obou krasavců pracují přesně a jejich kulisa řazení je velmi přesná. Faktem je, že Mini je nejen rošťácky krásné, ale i skvěle jedoucí auto. Jízda s dieslovou variantou je sice mírně horší než s benzínovou variantou, nicméně k motokárové přilnavosti a přesnosti řízení nemá daleko. O 200 kg těžší Volvo není tak agilní, nabízí prostě jiné přednosti – bezpečnost (např. systém Blis) a velký jízdní komfort. Jízdní dosah s tímto motorem činí 900 km, což je o 150 km více než Cooper. Volvo lze objednat také ve variantě N1.