Aston Martin DB7
- výrobce: Cararama
- ročník: 2002
- zajímavost: ochranná známka na větrací otvory za předními koly
Modely DB6 a DB7 dělí skoro čtvrt století, ale návrat firmy Aston Martin v podobě sportovního vozu si označení DB víc než zaslouží. Karoserii tohoto vozu navrhl Ian Callum, který pracoval na projektu Jaguaru XJ220. DB7 má karoserii z lehkých slitin a kompozitu, aby se snížila hmotnost. A poněvadž jde o Aston Martin, celá karoserie je samozřejmě montována ručně. Jestliže AM DB7 vypadá podobně jako Jaguar XK8, pak je to proto, že oba vozy mají společný původ. Obě firmy patří pod křídla gigakoncernu Ford a DB7 byl původně prototypem Jaguaru. Jaguar XK8 se objevil dva roky po Astonu. Srdcem původního DB7 byl slitinový řadový šestiválcový motor se dvěma vačkovými hřídeli v hlavách válců, vyvinutý z pohonné jednotky Jaguar XJ40, ale doplněný turbodmychadle Eaton, které dodávalo Astonu sílu navíc. Pro oživení modelu byl zhruba v polovině jeho prodejního života tento motor vyměněn za ještě živější dvanáctiválec. Charakterickým rysem vozu je skutečnost, že vypadal naprosto moderně a přitom silně evokoval modely Astonu z 60. let. DB7 vstoupil na trh v roce 1994 s řadovým šestiválcem o objemu 3,2 l, výkonem 250 kW při 5750 ot./min a kroutícím momentem 542 Nm při 3000 ot./min. Ten jej vymrštil ke stovce za 6 s a stačil mu ke zdolání 252 km/h. Anglický aristokrat s karoserií coupé 2 + 2 byl standardně vybaven ABS (v té době výjimka) a pětistupňovou převodovkou. Zajímavostí jsou větrací otvory za předními koly spolu s centrální pochromovanou tyčí jsou něco jako ochranná známka z roku 1958. Jiným propojením s minulostí je rozvor, navlas stejný s DB6.