Porsche 356 B Cabrio
Výrobce: DeAgostini
Ročník: 1959
Zajímavost: zvaný Ferdinand
Označení 356 pocházelo od pořadového čísla projektu v organizačním schématu firmy.
V roce 1954 bylo vyrobeno prvních 200 vozů 356 Speedster. Speedstery se staly obchodně velmi úspěšné a dnes patří k nejvyhledávanějším modelům značky Porsche. Na podzim 1955 se začala vyrábět série 356A se zvětšeným jednodílným čelním sklem a osvědčenými motory 1300 a 1300S, později doplněnými o motory 1600 a 1600S (1582 cm3, 44 kW a 55 kW). Model 1500GS – první Carrera – dostal nový sportovní motor se čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavách válců (1498 cm3, 74 kW). Porsche 356A 1500GS Carrera GT měl motor s výkonem 81 kW. Výroba motorů 1100 naopak skončila. V roce 1958 je Speedster nahrazen modelem Convertible D s větším čelním sklem a bočními větracími okénky. Končí výroba motorů 1300. V následujícím roce dostává Carrera výkonnější motor (85 kW) a název 1600 GS-GT. Na podzim 1959 je uvedena série 356 B, u které došlo k druhému přepracování karoserie a opět se zvětšil podíl zasklené plochy. Convertible D byl přejmenován na 356B Roadster. Jeho modernizovaná palubovka dostala dřevěný volant nahrazující plastový volant z Volkswagenu. Zapuštěné světlomety měly skleněný kryt ke zlepšení aerodynamiky. Změny doznaly i blikače a s nimi spojené malé vstupní otvory. Porschne 356B Super 90 dostává v roce 1960 speciální vyrovnávací pružinu na zadní ose a motor 1600 s výkonem 90 koní (66 kW). Odtud pochází i jeho označení. Řada příznivců vozů Porsche považuje verzi 356B za nejlepší z celé řady modelů 356, neboť modely řady 356C, představené na podzim roku 1962, pokládá již za přechodový typ k modelu 911.