Toyota GT1
Výrobce: High Speed
Ročník: 1999
Zajímavost: maxilmální rychlost 380 km/h
Motor: Toyota R36V, 3.6 Litre Twin-Turbo V8 (600 HP @ 6000 RPM, 479 lbf-ft @ 6000 RPM) - přičemž závdoní modely vyrobené v sérii pro rok 1999 (např. Le Mans) měly 700 koní. Tato stíhačka na čtyřech kolech byla vybavena manuální převodovkou TTE Six Speed nesynchronizovaných stupňů. Při rozměrech 484 cm a 200 cm vážila pouhých 900 kg. Při okruhových závodech byla maximálka elektronicky omezena na 345 km/h, neboť vyšších rychlostí nebylo zapotřebí, neboť na tehdejších okruzích nebylo možné dosahnout větších rachlostí. Tento konkrétní model se startovním číslem 2 se kromě vytrvalostního závodu Le Mans 1999 účastnil již pouze jediného dalšího podniku a to v témže roce Le Mans Fuji 1000 km. Toyota GT-One (v Japonsku nazávána Toyota TS 020) byla původně závodním vozem speciálně vyvinutým pro závody třídy GT, ale později adaptována a přepracována jako prototyp pro 24 hodinový závod na francouszkém okruhu v Le Mans. V tom posléze úspěšně odjel ročníky 1998 a 1999. Vývoj speciálu začal již v roce 1994 a vyvrcholil právě posledním rokem 90. let. Jelikož japonský tým věděl, že již v roce 98 měl k dispozici extrémně rychlý vůz, který byl pro ročník 99 ještě vylepšen, podařilo se mu získat velmi silného sponzora a to v podobě tabákového gigantu Marlboro. V témže roce však francouské právo zakázalo užívat reklamy na tabákové výrobky a alkohol, což vedlo ke zmenšení loga Marlboro na vozech GT1. Toyota proto přijala sponzorské nabídky a psotavila své vozy ve třech různých barevných kombinacích - #1 Zent, #2 Ventrure Safenet (můj model) a #3 Esso.